رودان نيوز
  • کد خبر : 1144
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 30 آوریل, 2013 - 20:33
  •   

    رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور را ابلاغ کردند

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست‌های کلی «ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند. به گزارش رودان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم […]

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست‌های کلی «ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.

    به گزارش رودان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاستهای کلی«ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.

    متن سیاستهای کلی «ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور» که به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور

    1- تحول در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در جهت رسیدن به حیات طیبه ( زندگی فردی و اجتماعی مطلوب اسلامی) و رشد و شکوفایی استعدادهای فطری و ارتقاء کیفی در حوزه های بینش، دانش، مهارت، تربیت و سلامت روحی و جسمی دانش آموزان با تأکید بر ریشه کن کردن بی سوادی و تربیت انسان های مؤمن، پرهیزکار، متخلق به اخلاق اسلامی، بلند همت، امیدوار، خیرخواه، بانشاط، حقیقت جو، آزادمنش، مسؤولیت پذیر، قانونگرا، عدالت خواه، خردورز، خلاق، وطن دوست، ظلم ستیز، جمع گرا، خودباور و ایثارگر.

    2- ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی و عهده دار اجرای سیاست های مصوب و هدایت و نظارت بر آن (از مهد کودک و پیش دبستانی تا دانشگاه) به عنوان امر حاکمیتی با توسعه همکاری دستگاه ها.

    3- بهسازی و اِعلای منابع آموزش و پرورش به عنوان محور تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور و بهبود مدیریت منابع انسانی با تأکید بر:

    1-3- ارتقاء کیفیت نظام تربیت معلم و افزایش مستمر شایستگی ها و توانمندی های علمی، حرفه ای و تربیتی فرهنگیان و روزآمد ساختن برنامه های درسی مراکز و دانشگاه های تربیت معلم و شیوه های یاددهی و یادگیری برای پرورش معلمان با انگیزه، کارآمد، متدین، خلاق و اثربخش.

    2-3- باز نگری در شیوه های جذب، تربیت، نگهداشت و بکارگیری بهینه نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش و بسترسازی برای جذب معلمان کارآمد و دارای شایستگی های لازم آموزشی، تربیتی و اخلاقی بعد از گذراندن دوره مهارتی.

    3-3- اعتلای منزلت اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه آنان برای خدمت مطلوب با اقدامات فرهنگی و تبلیغی و خدمات و امکانات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی فرهنگیان.

    4-3- توسعه مهارت حرفه ای و توانمندی های علمی و تربیتی معلمان با ارتقاء کیفی آموزش های ضمن خدمت و برنامه ریزی برای روزآمد کردن اطلاعات تخصصی و تحصیلات تکمیلی معلمان متناسب با نیاز آموزش و پرورش.

    5-3- استقرار نظام ارزیابی و سنجش صلاحیتهای عمومی، تخصصی و حرفه ای معلمان مبتنی بر شاخص های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی برای ارتقاء.

    6-3- توسعه مشارکت معلمان در فرآیند بهسازی برنامه های آموزشی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی.

    7-3- استقرار نظام پرداخت ها بر اساس تخصص، شایستگی ها و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان.

    4- ایجاد تحول در نظام برنامه ریزی آموزشی و درسی با توجه به:

    1-4- روزآمد ساختن محتوای تعلیم و تربیت و تدوین برنامه درس ملی مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و متناسب با نیازهای کشور و انطباق محتوی با پیشرفتهای علمی و فناوری و اهتمام به تقویت فرهنگ و هویت اسلامی-ایرانی.

    2-4- توسعه فرهنگ تفکر، تحقیق، خلاقیت و نوآوری و بهره گیری از روشهای یاددهی و یادگیری متنوع و مطلوب و ایجاد تفکر منطقی و منسجم برای تحلیل و بررسی موضوعی.

    3-4- تبیین اندیشه دینی-سیاسی امام خمینی(ره)، مبانی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و اصول ثابت قانون اساسی در مقاطع مختلف تحصیلی.

    4-4- توسعه فرهنگ و معارف اسلامی و یادگیری قرآن(روخوانی، روان خوانی و مفاهیم) و تقویت انس دانش آموزان با قرآن و سیره پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت(علیهم السلام) و گسترش فرهنگ اقامه نماز.

    5-4- تحول بنیادین شیوه های ارزشیابی دانش آموزان برای شناسایی نقاط قوت و ضعف و پرورش استعدادها و خلاقیت دانش آموزان.

    6-4- رعایت رویکرد فرهنگی و تربیتی در برنامه ریزی های آموزشی و درسی.

    7-4- تقویت آداب و مهارتهای زندگی و توانایی حل مسائل و عمل به آموخته ها برای بهبود زندگی فردی و اجتماعی دانش آموزان.

    8-4- تقویت آموزشهای فنی و حرفه ای.

    5- اهتمام به تربیت و پرورش مبتنی بر فلسفه تعلیم وتربیت اسلامی بویژه در:

    1-5- ارتقاء معرفت و بصیرت دینی برای رشد و تعالی معنوی و اخلاقی معلمان و دانش آموزان و تلاش برای ارتقاء معنوی خانواده ها.

    2-5- ارتقاء سلامت جسمی و روحی معلمان و دانش آموزان و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی.

    3- 5- ارتقاء تربیت عقلانی و رشد بینش دینی، سیاسی و اجتماعی دانش آموزان و اهتمام به جامعه پذیری برای تحکیم وحدت و همبستگی ملی، وطن دوستی و مقابله هوشمندانه با تهاجم فرهنگی و پاسداشت استقلال، آزادی، مردم سالاری دینی و منافع ملی.

    4- 5- رشد و شکوفایی ذوق و استعدادهای فرهنگی و هنری و تقویت روحیه نشاط و شادابی در دانش آموزان.

    5- 5- توسعه تربیت بدنی و ورزش در مدارس.

    6- 5- تربیت و تأمین نیروی انسانی توانمند و واجد شرایط برای تحقق اهداف و برنامه های تربیتی و پرورشی.

    6- تحول در ساختار مالی، اداری و نظام مدیریتی با تأکید بر:

    1- 6- بازمهندسی ساختار اداری در کلیه سطوح با رویکرد چابک سازی، پویاسازی همراه با ظرفیت سازی، فرهنگ سازی و بسترسازی برای تقویت مشارکت های مردمی و غیر دولتی، منطبق بر قانون اساسی و سیاست های کلی نظام اداری و آموزش و پرورش بویژه ایجاد زمینه مشارکت معلمان، خانواده ها، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی و سایر نهادهای عمومی و دستگاه های اجرایی در فرآیند تعلیم و تربیت.

    2- 6- رعایت اولویت در بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش در لوایح بودجه سنواتی به منظور تحقق اهداف و مأموریت های مندرج در سیاست های کلی.

    3- 6- بهبود مدیریت منابع و مصارف با هدف ارتقاء کیفیت و بهره وری نظام آموزش و پرورش.

    7- بهینه سازی فضا، زیر ساخت های کالبدی و تجهیزات مدارس در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی با تأکید بر:

    1- 7- ضابطه‌مند سازی، بهسازی، زیباسازی، مقاوم سازی و مصون سازی مدارس با رعایت اصول معماری اسلامی ایرانی، مکان یابی و توزیع فضا به تناسب نیازها، طراحی و ساخت مجتمع های آموزشی و تربیتی و توسعه مشارکت مردم و نهادهای مدیریت شهری در احداث و نگهداری مدارس.

    2- 7- احداث واحدهای آموزشی و پرورشی جدید متناسب با افزایش جمعیت و الزام سازندگان شهرکها به احداث واحدهای مورد نیاز آموزش و پرورش.

    3- 7- ارائه الگو و ضابطه لازم الرعایه از طرف وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مدارس.

    4- 7- تجهیز مدارس به فناوری اطلاعاتی و ارتباطی و فراهم آوردن زمینه استفاده بهینه از آموزش های مرتبط با فناوری های نو در مدارس.

    8- ارتقاء نقش و اختیارات مدرسه در تحقق اهداف و مأموریت های مندرج در بند یک سیاست های کلی و تقویت مناسبات صحیح و سازنده آموزش و پرورش با خانواده ها، رسانه ها و جامعه.

    9- تقویت آموزش و پرورش مناطق مرزی با تأکید بر توانمند سازی معلمان و دانش آموزان این مناطق.

    10- تأمین ثبات مدیریت در آموزش و پرورش با رویکرد ارزشی و انقلابی و دور نگه داشتن محیط آموزش و پرورش از دسته بندی‌های سیاسی.

    11- هماهنگی و انسجام بین اهداف، سیاست‌ها، برنامه‌ها و محتوای تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش، آموزش عالی و سایر دستگاه‌های مرتبط.

    12- ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش از نظر شاخص‌های کمّی و کیفی در سطح منطقه و جهان به منظور تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران.

    13- استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام آموزش و پرورش.

    انتهای پیام/


  • پربازدیدترین
  • پربحث ترین
  • آخرین عناوین

  • صنایع بزرگ مستقر در هرمزگان حساب‌های خود را به بانک‌های استان منتقل کنند
  • سفر استاندار به رودان| از ماشنگی رودخانه تا ناصر آباد جغین زیر ذره بین مهدی دوستی + عکس
  • وقف یک واحد تجاری در شهرستان رودان
  • همت و اقتدار دولت گره‌گشای مشکلات کشور است
  • سومین کارگاه توانمندسازی شبکه امامت هرمزگان برگزار شد
  • برنامه مدیریت منابع و مصارف آب شرب استان هرمزگان به تصویب رسید
  • نرخ جدید شن و ماشه در هرمزگان تعیین شد/ هر تُن شسته ۵۸هزار تومان
  • افزایش سهمیه ۲ میلون دلاری پیله وری هرمزگان در سالجاری
  • 90سری جهیزیه بین زوج های نیازمند رودانی توزیع شد
  • پنجمین روز بدون سوگ کرونا در آذرماه
  • دستور استاندار هرمزگان برای بسیج امکانات جهت مقابله با پشه مخرب آئدس
  • ولایت‌پذیری و ولایتمداری مهمترین وصیت شهدا است
  • برکت آفرینی قرارگاه‌های طرح تحول در هرمزگان/ بسیج در تمام موضوعات انقلاب پای کار است
  • مشاهده پشه آئدس در لاستیک های دپو شده یک آپاراتی در بندرعباس/ چهار پشه بالغ صید شده حامل هیچ ویروسی نبودند
  • هراس آمریکا و رژیم صهیونیستی از قدرت و رویارویی ایران در منطقه
  • مادر شهید«غلام جعفرزاده» دعوت حق را لبیک گفت
  • بسیج نماد مدیریت جوان و جهادی
  • روحیه و تفکر بسیجی رمز پیروزی مقابله با دشمن است/ در برخورد با نجومی بگیران باید به موقع عمل شود
  • دومین تحصن کارگری در محور مواصلاتی رودان به منوجان/ بالاتر از حقوقمان چیزی نمی‌خواهیم+فیلم
  • بسیج برای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی ظرفیت بسیاری دارد
  • همایش اقتدار بسیجیان در رودان + عکس
  • بسیج یعنی باور به مشارکت مردم در نظام جمهوری اسلامی
  • عزت و سروری ملت ها بدون عنصر شهادت امکان پذیرنیست/گاهی از یک خانواده رودانی ۸ نفر در جبهه بودند
  • بسیج مهندسین رودان ۶۰ تن آرد به مناطق زلزله زده فین ارسال می کنند
  • ایمان به خدا و عبور از بن بست ها دو ویژگی مهم بسیج است
  • وقتی که روحیه مطالبه گری در محلات تقویت می شود/ از حل مشکل آب روستایی تا کمک های مومنانه در کمیز رودان
  • آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا در رودان
  • تاکید رهبر معظم انقلاب بر معرفی ام‌سلمه و مادران اهل‌بیت (ع) به مردم
  • بسیج ماندگارترین جلوه اخلاص و ایستادگی است
  • وقتی که بسیجیان برای محرومیت زدایی به میدان می آیند/ از پیگیری مشکلات تا جلوگیری از طلاق در سکل رودان
  • بسیج سازندگی با هدف جهاد و خدمت در سنگر محرومیت زدایی
  • تبعیت از ولایت فقیه رمز ماندگاری بسیج است
  • مراسم شبی با شهدا در رودان برگزار می‌شود
  • هفتمین یادواره شهدای دهگلکن و کهنشوئیه رودان برگزار می‌شود
  • وقتی بسیج ناجی یک محله می شود/ از ایجاد اشتغال پایدار تا اقدامات موثر جهت کاهش آسیب های اجتماعی
  • وقتی تحول، پویایی و نوآوری محلات توسط خود مردم صورت می گیرد/ از اشتغالی آفرینی تا تهیه جهیزیه و برپایی جشن جهت ترویج ازدواج آسان در برنطین
  • دستگیری عامل شرارت و تیراندازی‌های منجر به جرح در رودان
  • استفاده از توانایی نخبگان برای توسعه کشور امری ضروری است/ بسیجیان مخلص و پای کار در میدان عمل هستند
  • عادی انگاری عامل شیوع کرونا خواهد بود/ وضعیت وخیم کرونا در روستای فاریاب رودان
  • آمادگی 130گروه‌ جهادی رودان برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان فین
  • ناپایداری جوی در هرمزگان/ خودداری از نصب چادر در حریم رودخانه‌های فصلی به ویژه در مناطق زلزله زده
  • توزیع بیش از ۳ هزار چادر بین مردم در مناطق زلزله زده/ دو هزار و ۷۵۰ واحد نیازمند نوسازی، بازسازی و تعمیرات هستند
  • 300تبلت سازمان ملل به دانش آموزان هرمزگانی رسید
  • ۳۳ مسجد و امامزاده در هرمزگان خسارت دید
  • برق مناطق زلزله زده هرمزگان به طور کامل وصل شد
  • صرف “ما می توانیم” در دولت سیزدهم
  • ساخت فیلم های “دوشیزه جان” و “ساحل مکران” در هرمزگان
  • ارسال ۲۳۰ تخته چادر از رودان به مناطق زلزله‌زده فین
  • مادر 22ساله رودانی، نجات بخش سه بیمار نيازمند پيوند شد
  • مبارزه با انحراف مهمترین ویژگی امام حسن عسکری (ع)بود
  • امام حسن عسکری (ع) در اخلاق و تحول آفرینی سرآمد بود
  • معیار سنجش مدیران انقلابی، میزان عمل به شاخص های انقلاب است/ بیکاری ۶۹ فرزند شهید در شان هرمزگان نیست
  • امضاء های طلایی باید حذف شود
  • ۴هزار تن محصول کلزا از مزارع هرمزگان برداشت می شود
  • سوت آغاز لیگ فوتبال رودان پس 2سال تعطیلی به‌صدا در می‌آید
  • Untitled-1-Recovered123