رودان نيوز
  • کد خبر : 2085
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 13 مه, 2013 - 22:55
  •   

    ۸ عادت درست برای جوان ماندن

    با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و در پیش گرفتن عادت‌های سالم می‌توانید با علائم پیری مقابله کنید و چند سال جوان تر و شاداب‌تر بمانید. سن و سال فقط یک عدد است که در شناسنامه جا خوش کرده است. با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و در پیش گرفتن عادت‌های سالم می‌توانید با علائم […]

    با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و در پیش گرفتن عادت‌های سالم می‌توانید با علائم پیری مقابله کنید و چند سال جوان تر و شاداب‌تر بمانید.

    سن و سال فقط یک عدد است که در شناسنامه جا خوش کرده است. با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و در پیش گرفتن عادت‌های سالم می‌توانید با علائم پیری مقابله کنید و چند سال جوان تر و شاداب‌تر بمانید. با ما همراه باشید تا رازهای جوان ماندن را با شما در میان بگذاریم.

    اسرار جوانی

    چه کسی دلش نمی‌خواهد همیشه جوان و شاداب باشد؟ یقیناً در سی یا چهل سالگی نمی‌خواهیم که مثلاً ۱۷ ساله شویم اما مسلماً دلمان می‌خواهد انرژی و قدرت آن موقع‌ها را داشته باشیم و مثل آن موقع‌ها خبری از چین و چروک یا لکه‌های قهوه‌ای روی پوستمان نباشد. بدون شک پیری شتری است که در هر خانه‌ای می‌خوابد (می‌دانیم که دور از جانتان آن شتر مرگ بود اما کمی تغییر ضرب‌المثل که به جایی بر نمی‌خورد!) و بیماری‌های دوره‌ی پیری با بالاتر رفتن سن و سال سرو کله‌شان پیدا می‌شود اما با همه‌ی این حرف‌ها تعداد این ناخوشی‌ها و بیماری‌ها به سبک زندگی ما بستگی دارد. برای اینکه جسم و روحتان جوان بماند توصیه های زیر را جدی بگیرید.

    به فکر تأمین آب بدنتان باشید

    زمانی که بدن دهیدراته می‌شود یعنی به میزان کافی آب دریافت نمی‌کند بیشتر شبیه کشمش می‌شود تا یک انگور رسیده. برای همین باید به میزان کافی آب بنوشید. هیچ وقت نباید احساس تشنگی کنید. باید قبل از آن آب کافی مصرف کرده باشید. حتماً مواد غذایی سرشار از آب مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه نیز مصرف کنید تا به بهترین نحو آب بدنتان تأمین شود.

    فعال‌تر باشید اما زیاده‌روی نکنید

    ورزش کردن از بروز پیری زودرس پیشگیری می‌کند اما بهتر است ورزش‌های سبک و منظم انجام دهید نه این که هر از گاهی ورزش‌های سنگین و حرکات شدید داشته باشید که فشار زیادی روی بدن می‌آورند. ورزش سبک و دائمی تأثیر بسیار خوبی در طولانی مدت ایجاد می‌کند.
    پیری و فرسودگی به دلیل وجود رادیکال‌های آزاد بروز کرده یا شدیدتر می‌شود. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به سلول‌ها آسیب زده و باعث پیری آن‌ها می‌شوند. برای مقابله با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد باید مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان مصرف کنید. برای این منظور باید میوه و سبزیجات زیادی میل کنید

    اگر ورزش‌های سنگین مانند دوی مسافت طولانی و یا وزنه برداری و غیره انجام می‌دهید حتماً حواستان به تغذیه‌تان باشید. قبل و بعد از جلسات ورزشی به میزان کافی آب بنوشید. سعی کنید حتماً تحت نظر یک متخصص تغذیه باشید.

    مصرف کافئین را کاهش دهید

    به عقیده‌ی بیشتر متخصصان کافئین باعث دهیدارته شدن بدن و پیری می‌شود برای همین لازم است که مصرف آن را محدود کنید. این مسئله در مورد الکل نیز صادق است. به جای مصرف این نوشیدنی‌ها بهتر است میوه میل کنید. سیب بهترین گزینه است.

    کمی بیشتر بخوابید

    البته منظورمان این نیست که تا لنگ ظهر بخوابید هر چند در این دوره زمانه این کار تقریباً غیر ممکن شده است اما می‌خواهیم بگوییم که در طول خواب بدن خود را احیا کرده و ناخوشی‌هایش را درمان می‌کند. ساعات مناسب خواب تنها روشی است که هم عمیقاً بدن را سر حال می‌آورد و هم ظاهر ما را بهتر نشان می‌دهد. باید بدانید که تمام عملکردهای ترمیمی بدن از احیای غدد فوق کلیوی گرفته تا جوش‌های مزاحم صورت در طول خواب انجام می‌گیرد.

    چرت‌های گاه به گاه بعد از ظهر یا گذراندن آخر هفته در رختخواب کمک کننده است اما باید بدانید که کمبود خواب روزانه باعث بروز مشکلاتی در سلامتی می‌شود و احتمال این که زود به زود مریض شوید را بالا می‌برد. در واقع اگر به میزان کافی نخوابید سیستم ایمنی بدنتان ضعیف خواهد شد. بدن ما به حدود ۸ ساعت خواب نیاز دارد. اما اگر در شرایط استرس زایی به سر می‌برید یا بیمار شده‌اید باید بیشتر از این بخوابید. اگر می‌گویید که وقتش را ندارید باید زمانی را در نظر بگیرید که از بی‌خوابی مریض خواهید شد.

    سبزیجات برگ دار را فراموش نکنید

    سبزیجات برگ دار جزو منابع مواد مغذی متعددی هستند. تا جایی که می‌توانید از مصرف این سبزیجات غافل نشوید. نوشیدن آب سبزیجات برگ دار مانند آب کلم یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند پای مواد مغذی سبزیجات را به

    برنامه‌ی غذایی‌تان باز کرد. همیشه در کنار بشقاب‌هایتان سبزیجات داشته باشید. اسفناج را فراموش نکنید. سبزیجات برگ دار را خرد کرده و به برنج کامل اضافه کنید. داخل همبرگرتان را پر از کاهو و کلم کنید. انواع کلم‌ها را به سالادتان اضافه کنید.

    مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها را دریابید

    پیری و فرسودگی به دلیل وجود رادیکال‌های آزاد بروز کرده یا شدیدتر می‌شود. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به سلول‌ها آسیب زده و باعث پیری آن‌ها می‌شوند. برای مقابله با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد باید مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان مصرف کنید. برای این منظور باید میوه و سبزیجات زیادی میل کنید. توصیه می‌کنیم میوه‌های ریز، گردو، تخمه‌ی کدو و ادویه‌هایی مانند زردچوبه، دارچین و غیره را دریابید. تا جایی که می‌توانید از مصرف غذاهای صنعتی و فراوری شده بپرهیزید.

    به هواخوری بروید اما حواستان به هوای آلوده هم باشد

    معمولاً خیلی از ما بیشتر وقت مان را در بین چهار دیواری می‌گذرانیم بدون توجه به این که بدن ما به هوای آزاد نیاز دارد. به پیاده روی بروید، دوچرخه سواری کنید و یا بدوید.

    با وجود این که سموم موجود در هوای بیرون یکی از مشکلات سلامتی مانند پیری زودرس است اما آلودگی‌های موجود در داخل چهار دیواری‌ها نیز به همان اندازه برای سلامتی ما مضر می‌باشند. بهتر است به پارک و یا جاهایی که آلودگی کمتری دارند بروید.

    نفس عمیق بکشید و از کارهای روزانه‌تان لذت ببرید

    نفس عمیق به کنترل عملکرد مغز کمک می‌کند. در این صورت نیز استرستان کم می‌شود و احساس آرامش بیشتری می‌کند. از کارهایی که انجام می‌دهید لذت ببرید. یا این که کارهایی را انجام دهید که از آن‌ها لذت بیشتری می‌برید. لذت‌هایتان را با شریک زندگی و عزیزانتان قسمت کنید. به سلامتی و زندگی طولانی فکر کنید.

    گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی


  • پربازدیدترین
  • پربحث ترین
  • آخرین عناوین

  • سومین کارگاه توانمندسازی شبکه امامت هرمزگان برگزار شد
  • برنامه مدیریت منابع و مصارف آب شرب استان هرمزگان به تصویب رسید
  • نرخ جدید شن و ماشه در هرمزگان تعیین شد/ هر تُن شسته ۵۸هزار تومان
  • افزایش سهمیه ۲ میلون دلاری پیله وری هرمزگان در سالجاری
  • 90سری جهیزیه بین زوج های نیازمند رودانی توزیع شد
  • پنجمین روز بدون سوگ کرونا در آذرماه
  • دستور استاندار هرمزگان برای بسیج امکانات جهت مقابله با پشه مخرب آئدس
  • ولایت‌پذیری و ولایتمداری مهمترین وصیت شهدا است
  • برکت آفرینی قرارگاه‌های طرح تحول در هرمزگان/ بسیج در تمام موضوعات انقلاب پای کار است
  • مشاهده پشه آئدس در لاستیک های دپو شده یک آپاراتی در بندرعباس/ چهار پشه بالغ صید شده حامل هیچ ویروسی نبودند
  • هراس آمریکا و رژیم صهیونیستی از قدرت و رویارویی ایران در منطقه
  • مادر شهید«غلام جعفرزاده» دعوت حق را لبیک گفت
  • بسیج نماد مدیریت جوان و جهادی
  • روحیه و تفکر بسیجی رمز پیروزی مقابله با دشمن است/ در برخورد با نجومی بگیران باید به موقع عمل شود
  • دومین تحصن کارگری در محور مواصلاتی رودان به منوجان/ بالاتر از حقوقمان چیزی نمی‌خواهیم+فیلم
  • بسیج برای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی ظرفیت بسیاری دارد
  • همایش اقتدار بسیجیان در رودان + عکس
  • بسیج یعنی باور به مشارکت مردم در نظام جمهوری اسلامی
  • عزت و سروری ملت ها بدون عنصر شهادت امکان پذیرنیست/گاهی از یک خانواده رودانی ۸ نفر در جبهه بودند
  • بسیج مهندسین رودان ۶۰ تن آرد به مناطق زلزله زده فین ارسال می کنند
  • ایمان به خدا و عبور از بن بست ها دو ویژگی مهم بسیج است
  • وقتی که روحیه مطالبه گری در محلات تقویت می شود/ از حل مشکل آب روستایی تا کمک های مومنانه در کمیز رودان
  • آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا در رودان
  • تاکید رهبر معظم انقلاب بر معرفی ام‌سلمه و مادران اهل‌بیت (ع) به مردم
  • بسیج ماندگارترین جلوه اخلاص و ایستادگی است
  • وقتی که بسیجیان برای محرومیت زدایی به میدان می آیند/ از پیگیری مشکلات تا جلوگیری از طلاق در سکل رودان
  • بسیج سازندگی با هدف جهاد و خدمت در سنگر محرومیت زدایی
  • تبعیت از ولایت فقیه رمز ماندگاری بسیج است
  • مراسم شبی با شهدا در رودان برگزار می‌شود
  • هفتمین یادواره شهدای دهگلکن و کهنشوئیه رودان برگزار می‌شود
  • وقتی بسیج ناجی یک محله می شود/ از ایجاد اشتغال پایدار تا اقدامات موثر جهت کاهش آسیب های اجتماعی
  • وقتی تحول، پویایی و نوآوری محلات توسط خود مردم صورت می گیرد/ از اشتغالی آفرینی تا تهیه جهیزیه و برپایی جشن جهت ترویج ازدواج آسان در برنطین
  • دستگیری عامل شرارت و تیراندازی‌های منجر به جرح در رودان
  • استفاده از توانایی نخبگان برای توسعه کشور امری ضروری است/ بسیجیان مخلص و پای کار در میدان عمل هستند
  • عادی انگاری عامل شیوع کرونا خواهد بود/ وضعیت وخیم کرونا در روستای فاریاب رودان
  • آمادگی 130گروه‌ جهادی رودان برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان فین
  • ناپایداری جوی در هرمزگان/ خودداری از نصب چادر در حریم رودخانه‌های فصلی به ویژه در مناطق زلزله زده
  • توزیع بیش از ۳ هزار چادر بین مردم در مناطق زلزله زده/ دو هزار و ۷۵۰ واحد نیازمند نوسازی، بازسازی و تعمیرات هستند
  • 300تبلت سازمان ملل به دانش آموزان هرمزگانی رسید
  • ۳۳ مسجد و امامزاده در هرمزگان خسارت دید
  • برق مناطق زلزله زده هرمزگان به طور کامل وصل شد
  • صرف “ما می توانیم” در دولت سیزدهم
  • ساخت فیلم های “دوشیزه جان” و “ساحل مکران” در هرمزگان
  • ارسال ۲۳۰ تخته چادر از رودان به مناطق زلزله‌زده فین
  • مادر 22ساله رودانی، نجات بخش سه بیمار نيازمند پيوند شد
  • مبارزه با انحراف مهمترین ویژگی امام حسن عسکری (ع)بود
  • امام حسن عسکری (ع) در اخلاق و تحول آفرینی سرآمد بود
  • معیار سنجش مدیران انقلابی، میزان عمل به شاخص های انقلاب است/ بیکاری ۶۹ فرزند شهید در شان هرمزگان نیست
  • امضاء های طلایی باید حذف شود
  • ۴هزار تن محصول کلزا از مزارع هرمزگان برداشت می شود
  • سوت آغاز لیگ فوتبال رودان پس 2سال تعطیلی به‌صدا در می‌آید
  • بهره برداری دبستان 6کلاسه والفجر روستای وزیری رودان
  • جوان ۲۵ ساله رودانی، فرشته نجات بیمار نیازمند پیوند شد
  • ازدواج آسان و اسلامی در جامعه و خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود
  • خطر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرید
  • Untitled-1-Recovered123