رودان نيوز
  • کد خبر : 2085
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 13 مه, 2013 - 22:55
  •   

    ۸ عادت درست برای جوان ماندن

    با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و در پیش گرفتن عادت‌های سالم می‌توانید با علائم پیری مقابله کنید و چند سال جوان تر و شاداب‌تر بمانید. سن و سال فقط یک عدد است که در شناسنامه جا خوش کرده است. با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و در پیش گرفتن عادت‌های سالم می‌توانید با علائم […]

    با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و در پیش گرفتن عادت‌های سالم می‌توانید با علائم پیری مقابله کنید و چند سال جوان تر و شاداب‌تر بمانید.

    سن و سال فقط یک عدد است که در شناسنامه جا خوش کرده است. با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و در پیش گرفتن عادت‌های سالم می‌توانید با علائم پیری مقابله کنید و چند سال جوان تر و شاداب‌تر بمانید. با ما همراه باشید تا رازهای جوان ماندن را با شما در میان بگذاریم.

    اسرار جوانی

    چه کسی دلش نمی‌خواهد همیشه جوان و شاداب باشد؟ یقیناً در سی یا چهل سالگی نمی‌خواهیم که مثلاً ۱۷ ساله شویم اما مسلماً دلمان می‌خواهد انرژی و قدرت آن موقع‌ها را داشته باشیم و مثل آن موقع‌ها خبری از چین و چروک یا لکه‌های قهوه‌ای روی پوستمان نباشد. بدون شک پیری شتری است که در هر خانه‌ای می‌خوابد (می‌دانیم که دور از جانتان آن شتر مرگ بود اما کمی تغییر ضرب‌المثل که به جایی بر نمی‌خورد!) و بیماری‌های دوره‌ی پیری با بالاتر رفتن سن و سال سرو کله‌شان پیدا می‌شود اما با همه‌ی این حرف‌ها تعداد این ناخوشی‌ها و بیماری‌ها به سبک زندگی ما بستگی دارد. برای اینکه جسم و روحتان جوان بماند توصیه های زیر را جدی بگیرید.

    به فکر تأمین آب بدنتان باشید

    زمانی که بدن دهیدراته می‌شود یعنی به میزان کافی آب دریافت نمی‌کند بیشتر شبیه کشمش می‌شود تا یک انگور رسیده. برای همین باید به میزان کافی آب بنوشید. هیچ وقت نباید احساس تشنگی کنید. باید قبل از آن آب کافی مصرف کرده باشید. حتماً مواد غذایی سرشار از آب مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه نیز مصرف کنید تا به بهترین نحو آب بدنتان تأمین شود.

    فعال‌تر باشید اما زیاده‌روی نکنید

    ورزش کردن از بروز پیری زودرس پیشگیری می‌کند اما بهتر است ورزش‌های سبک و منظم انجام دهید نه این که هر از گاهی ورزش‌های سنگین و حرکات شدید داشته باشید که فشار زیادی روی بدن می‌آورند. ورزش سبک و دائمی تأثیر بسیار خوبی در طولانی مدت ایجاد می‌کند.
    پیری و فرسودگی به دلیل وجود رادیکال‌های آزاد بروز کرده یا شدیدتر می‌شود. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به سلول‌ها آسیب زده و باعث پیری آن‌ها می‌شوند. برای مقابله با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد باید مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان مصرف کنید. برای این منظور باید میوه و سبزیجات زیادی میل کنید

    اگر ورزش‌های سنگین مانند دوی مسافت طولانی و یا وزنه برداری و غیره انجام می‌دهید حتماً حواستان به تغذیه‌تان باشید. قبل و بعد از جلسات ورزشی به میزان کافی آب بنوشید. سعی کنید حتماً تحت نظر یک متخصص تغذیه باشید.

    مصرف کافئین را کاهش دهید

    به عقیده‌ی بیشتر متخصصان کافئین باعث دهیدارته شدن بدن و پیری می‌شود برای همین لازم است که مصرف آن را محدود کنید. این مسئله در مورد الکل نیز صادق است. به جای مصرف این نوشیدنی‌ها بهتر است میوه میل کنید. سیب بهترین گزینه است.

    کمی بیشتر بخوابید

    البته منظورمان این نیست که تا لنگ ظهر بخوابید هر چند در این دوره زمانه این کار تقریباً غیر ممکن شده است اما می‌خواهیم بگوییم که در طول خواب بدن خود را احیا کرده و ناخوشی‌هایش را درمان می‌کند. ساعات مناسب خواب تنها روشی است که هم عمیقاً بدن را سر حال می‌آورد و هم ظاهر ما را بهتر نشان می‌دهد. باید بدانید که تمام عملکردهای ترمیمی بدن از احیای غدد فوق کلیوی گرفته تا جوش‌های مزاحم صورت در طول خواب انجام می‌گیرد.

    چرت‌های گاه به گاه بعد از ظهر یا گذراندن آخر هفته در رختخواب کمک کننده است اما باید بدانید که کمبود خواب روزانه باعث بروز مشکلاتی در سلامتی می‌شود و احتمال این که زود به زود مریض شوید را بالا می‌برد. در واقع اگر به میزان کافی نخوابید سیستم ایمنی بدنتان ضعیف خواهد شد. بدن ما به حدود ۸ ساعت خواب نیاز دارد. اما اگر در شرایط استرس زایی به سر می‌برید یا بیمار شده‌اید باید بیشتر از این بخوابید. اگر می‌گویید که وقتش را ندارید باید زمانی را در نظر بگیرید که از بی‌خوابی مریض خواهید شد.

    سبزیجات برگ دار را فراموش نکنید

    سبزیجات برگ دار جزو منابع مواد مغذی متعددی هستند. تا جایی که می‌توانید از مصرف این سبزیجات غافل نشوید. نوشیدن آب سبزیجات برگ دار مانند آب کلم یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند پای مواد مغذی سبزیجات را به

    برنامه‌ی غذایی‌تان باز کرد. همیشه در کنار بشقاب‌هایتان سبزیجات داشته باشید. اسفناج را فراموش نکنید. سبزیجات برگ دار را خرد کرده و به برنج کامل اضافه کنید. داخل همبرگرتان را پر از کاهو و کلم کنید. انواع کلم‌ها را به سالادتان اضافه کنید.

    مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها را دریابید

    پیری و فرسودگی به دلیل وجود رادیکال‌های آزاد بروز کرده یا شدیدتر می‌شود. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به سلول‌ها آسیب زده و باعث پیری آن‌ها می‌شوند. برای مقابله با اثرات منفی رادیکال‌های آزاد باید مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان مصرف کنید. برای این منظور باید میوه و سبزیجات زیادی میل کنید. توصیه می‌کنیم میوه‌های ریز، گردو، تخمه‌ی کدو و ادویه‌هایی مانند زردچوبه، دارچین و غیره را دریابید. تا جایی که می‌توانید از مصرف غذاهای صنعتی و فراوری شده بپرهیزید.

    به هواخوری بروید اما حواستان به هوای آلوده هم باشد

    معمولاً خیلی از ما بیشتر وقت مان را در بین چهار دیواری می‌گذرانیم بدون توجه به این که بدن ما به هوای آزاد نیاز دارد. به پیاده روی بروید، دوچرخه سواری کنید و یا بدوید.

    با وجود این که سموم موجود در هوای بیرون یکی از مشکلات سلامتی مانند پیری زودرس است اما آلودگی‌های موجود در داخل چهار دیواری‌ها نیز به همان اندازه برای سلامتی ما مضر می‌باشند. بهتر است به پارک و یا جاهایی که آلودگی کمتری دارند بروید.

    نفس عمیق بکشید و از کارهای روزانه‌تان لذت ببرید

    نفس عمیق به کنترل عملکرد مغز کمک می‌کند. در این صورت نیز استرستان کم می‌شود و احساس آرامش بیشتری می‌کند. از کارهایی که انجام می‌دهید لذت ببرید. یا این که کارهایی را انجام دهید که از آن‌ها لذت بیشتری می‌برید. لذت‌هایتان را با شریک زندگی و عزیزانتان قسمت کنید. به سلامتی و زندگی طولانی فکر کنید.

    گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی


  • پربازدیدترین
  • پربحث ترین
  • قصه تکراری لیمو، غصه هرساله باغداران / کشاورزان و باغداران رودانی از افت قیمت و نبود صنایع تبدیلی گلایه دارند
  • منزل۱۷نیازمند کمیز رودان ایزوگام‌ و مرمت شد/ ۲۳خانه این روستا در لیست خدمت
  • نیروی دریایی سپاه تا هر جا که بتواند برای مردم خدمت گذار خواهد بود
  • کنکور سراسری با حضور یکهزار و ۵۸۶ داوطلب از فردا در رودان آغاز می شود
  • لزوم تعویض اسناد دفترچه‌ای به سند کاداستری
  • خانواده در فرهنگ اسلامی یک کشور کوچک محسوب می شود/ حقوق بشر آمریکایی دروغی بزرگ است
  • وزیر نیرو دستور بسیج امکانات برای تامین نیاز آبی مناطق زلزله زده را داد/ استقرار چهار تانکر برای آبرسانی سیار در سایه خوش و روستاهای مجاور
  • توزیع 14هزار قرص نان در رودان
  • از فوت ۵ نفر از شهروندان تا تعطیلی تمامی ادارات دولتی/ دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان زلزله زدگان
  • خدمت رسانی بی وقفه سپاه در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان/ اعلام آمادگی سپاه امام سجاد (ع) در ساخت منازل تخریبی
  • آخرین عناوین

  • لزوم تعویض اسناد دفترچه‌ای به سند کاداستری
  • توزیع 14هزار قرص نان در رودان
  • اولین محموله کمک شهرستان رودان به منطقه زلزله زده سایه خوش ارسال شد
  • خدمت رسانی بی وقفه سپاه در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان/ اعلام آمادگی سپاه امام سجاد (ع) در ساخت منازل تخریبی
  • وزیر نیرو دستور بسیج امکانات برای تامین نیاز آبی مناطق زلزله زده را داد/ استقرار چهار تانکر برای آبرسانی سیار در سایه خوش و روستاهای مجاور
  • از فوت ۵ نفر از شهروندان تا تعطیلی تمامی ادارات دولتی/ دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان زلزله زدگان
  • خانواده در فرهنگ اسلامی یک کشور کوچک محسوب می شود/ حقوق بشر آمریکایی دروغی بزرگ است
  • کنکور سراسری با حضور یکهزار و ۵۸۶ داوطلب از فردا در رودان آغاز می شود
  • منزل۱۷نیازمند کمیز رودان ایزوگام‌ و مرمت شد/ ۲۳خانه این روستا در لیست خدمت
  • نیروی دریایی سپاه تا هر جا که بتواند برای مردم خدمت گذار خواهد بود
  • قصه تکراری لیمو، غصه هرساله باغداران / کشاورزان و باغداران رودانی از افت قیمت و نبود صنایع تبدیلی گلایه دارند
  • واکسیناسیون و نجات جان ۲۵۰ هزار ایرانی در سال/ ۲ سال و نیم مبارزه همزمان با «کرونا» و «تحریم دارو و واکسن»
  • نهضت بسیج سازندگی در راه آبادانی روستاهای رودان/ جهادگران بسیجی به دنبال گره‌گشایی از مشکلات مردم
  • زنگ هشدار کاهش جمعیت به صدا در آمده است/ مردم به شایعات فضای مجازی دامن نزنند
  • دانش آموزان رودانی یک مقام نخست و دو عنوان برگزیده جشنواره نوجوان خوارزمی را از آن خود کردند
  • افزایش شمار تب کریمه کنگو در هرمزگان به ۶نفر
  • وضعیت کرونایی همه شهر‌های هرمزگان به جز جاسک آبی است
  • فوتبالیست رودانی به تیم ملی دعوت شد
  • پیگیری جهت جذب اعتبارات اولویت اول مدیران شهرستان باشد
  • حضور خدام امام رضا(ع) نسیم روح بخش رضوی را در شهرستان رودان طنین انداز کرد+تصوير
  • ۱۷تن انبه قاچاق در رودان کشف شد
  • امام بزرگوار روح جمهوری اسلامی است/ اعتقاد مردم و گرایش آنها به دین و انقلاب، امروز از اول انقلاب بیشتر است
  • جهاد با هدف برطرف کردن آسیب های آموزشی در دوران کرونایی/جهاد آموزشی آموزگاران رودانی در دوران کرونایی قابل تحسین است
  • همراهی و مشارکت دو هزار و 500جوان و نوجوان در فعالیت های جهادی و فرهنگی کانون علویون رودان
  • زمین لرزه ۴٫۵ ریشتری جناح هرمزگان را لرزاند
  • نقش اثرگذار مراکز مشاوره پلیس در ارتقاء سطح آگاهی عمومی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
  • ۳۲۰ برنامه آموزشی با محوریت فرهنگ سازی و ارتقای مشارکت عمومی اجرا شد/۳۷ گونه زیستی در هرمزگان با خطر انقراض مواجه هستند
  • ۷۴متهم در اجرای طرح ارتقاء و امنیت اجتماعی در رودان شناسایی و دستگیر شدند
  • فیلم‌ کوتاه “مادر فرشته” در رودان اکران شد/رونمایی از تصویر دیجیتال شهیده آرزو باهو
  • اعطاء بیش از هزار و ۴۰۰دستگاه لوازم خانگی به سیل‌زدگان رودان توسط بنیاد علوی
  • یادواره شهدای روستای سکل رودان برگزار شد+عکس و فيلم
  • عطر شهید گمنام در رودان پیچید+عکس
  • شهدا ارزشمندترین سرمایه های نظام و انقلاب هستند/ روحیه جهادی عامل پیش برد کارهاست
  • قتل زن ۳۸ساله در رودان/ قاتل در کمتر از ۲۴ساعت دستگیر شد
  • همخوانی سرود “سلام فرمانده” در رودان| گزارش تصویری
  • شکار غیرمجاز قوچ وحشی در رودان/ صیاد متخلف دستگیر شد
  • گزارش تصویری| بازخوانی سرود سلام فرمانده توسط دهه نودی های رودانی
  • رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در رودان برگزار شد/ گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف پیشرو بوده اند
  • دامداران رودانی ضدعفونی آبشخورها را جدی بگیرند/ مایه کوبی بیش از ۱۴۰هزار راس دام از سال گذشته تاکنون
  • اقدامات اساسی در حوزه آب بخش رودخانه رودان صورت می گیرد/ نقش موثر شوراها و پیگیری های مستمر آنان در رفع مشکلات حوزه آب
  • کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رودان راه اندازی می شود
  • افتخارات نوجوان رودانی در سینمای کشور/ تمام تلاشم را برای شناساندن فرهنگ و رسوم شهرم واستانم می گذارم
  • «آزادی فلسطین»، در صدر توییتر جهان قرار گرفت
  • زنده نگه داشتن روز قدس یعنی بیداری ملت ها علیه اسرائیل غاصب/ جامعه باید قدردان زحمات و تلاش های مقام معلم باشد
  • شعار انقلاب حمایت از فلسطین و محو رژیم صهیونیستی/ روز قدس، روز اسلام است
  • ۲۵سری جهیزیه به نوعروسان رودانی اهداء شد
  • ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌هاي توقيفي تا عید فطر در رودان ادامه دارد
  • اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اعلام بیزاری از دشمنان اسلام است
  • جام رمضان رودان| چهره چهار تیم برتر مشخص شد
  • اتحاد مسلمانان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین کابوسی برای رژیم صهیونسیتی/ اهانت به قرآن کریم اهانت به همه ادیان و کتب الهی است
  • هشتگ #علمداران_خلیج _فارس جزو برترین های توییتر فارسی شد
  • مصیب داوری چهره برگزیده سال هنر انقلاب در هرمزگان شد+ عکس
  • مرحله سی و دوم رزمایش مواسات و همدلی در رودان/ 4هزار بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان رودان توزیع شد
  • مادر شهید معظم «علی سرحدی» به فرزند شهیدش پیوست
  • رودانی ها بیش از 240هزار دوز واکسن کرونا دریافت کرده اند/ واکسینه شدن فقط 21درصد از گروه سنی 5 تا 12 ساله رودان علیه کرونا
  • Untitled-1-Recovered123