رئیس اتحادیه تعاونیهای تاکسیبار کشور با اشاره به عدم حمایت از تاکسیبارها در تأمین لاستیک، بنزین و لوازم یدکی از انجام مقدمات نوسازی وانتبارهای مدل ۵۲ و قبل تحت پوشش این تعاونی تا پایان امسال خبر داد.
محمد محمودی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: براساس اصل 44 قانون اساسی، سهم تعاون از اقتصاد کشور باید 25 درصد باشد، اما متأسفانه این اصل به دلیل عدم پیگیری تعاونیها یا عدم اراده دولت تا کنون اجرایی نشده است.
رئیس اتحادیه تعاونیهای تاکسیبار کشور با اشاره به اظهارات وزیر تعاون و کار مبنی بر اینکه بهترین شیوه برای فعالیت اقتصادی و جلوگیری از تورم فعالیت شرکتهای خصوصی در شکل تعاونی است، گفت: تعاونیها میتوانند بازوی مستحکمی برای دولت باشند، اما سهم آنها از فعالیتهای اقتصادی و حمایتها اندک است.
این فعال حوزه تعاون با بیان اینکه تعاونی تاکسیبار کشور هماکنون 101 هزار عضو هستند، گفت: این در حالی است که 400 هزار نفر عضو غیرفعال داریم و حدود 20 استان زیر نظر ما فعالیت میکنند.
وی عدم حمایت از تاکسیبارها در تأمین لاستیک، بنزین و لوازم یدکی را از مشکلات این صنف دانست و ادامه داد: وانتبار ضعیفترین بخش حمل و نقل کشور است.
محمودی در خصوص برخی مشکلات این بخش افزود: اعضای تعاونی ما هیچکدام تاکنون سهام عدالت دریافت نکردهاند، این موضوع را با اتاق تعاون، سازمان خصوصیسازی و رئیسجمهور سابق مطرح کردیم، اما تاکنون نتیجهای حاصل نشده است.
مدیرعامل تعاونیهای تاکسیبار کشور با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیبار در سال 86 با همکاری شبکه بانکی گفت: در دولت دهم نیز برای نوسازی مجدد، تقاضای نوسازی 10 هزار وانتبار داشتیم و مقرر شد تسهیلات آن پرداخت شود، اما هیچ اقدامی انجام نشد.
وی تصریح کرد: هماکنون برخی از وانتها در ناوگان باری مدل 52 و پایینتر هستند که صاحبان آن به دلیل نبود تسهیلات، قادر به تعویض آن نیستند.
محمودی ادامه داد: مقرر شده است که با همکاری ستاد حمل و نقل سوخت آمار وانتبارهای مدل 52 و قبل فهرست و به آنها ارائه شود تا بتوانیم نوسازی را تا پایان امسال انجام دهیم.
وی گفت: از تعاونیهای تحت پوشش میخواهیم که آمار خودروهای فرسوده را به ما اعلام کنند تا مقدمات نوسازی انجام شود.
وی همچنین خواستار توجه بیشتر مسئولان دولتی به تاکسیبارها و مشکلات این تعاونیها از نظر تأمین لوازم یدکی و سهام عدالت اعضای آن شد.
انتهای پیام/