رودان نيوز
  • کد خبر : 19172
  • تعداد نظرات : 0 نظر
  • تاریخ انتشار خبر : 29 ژوئن, 2014 - 02:41
  •   

    ورزش هایی که شما باید در ماه رمضان انجام دهید

    چطور در ماه رمضان ورزش کنیم؟ ورزش در ماه رمضان، از تجمع چربی در بدن جلوگیری و عمل سوخت و ساز را تسهیل می کند. امام صادق (ع) فرمودند: هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه دو ماه پى در پى را […]

    چطور در ماه رمضان ورزش کنیم؟ ورزش در ماه رمضان، از تجمع چربی در بدن جلوگیری و عمل سوخت و ساز را تسهیل می کند.

    امام صادق (ع) فرمودند: هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه دو ماه پى در پى را برايش محسوب مى‏كند.ورزش در ماه رمضان ، از تجمع چربی در بدن جلوگیری و عمل سوخت و ساز را تسهیل می کند. همچنین ورزش علاوه بر تاثیر مثبت بر توانایی های جسمانی، سهم زیادی در افزایش قدرت یادگیری و توانایی های ذهنی انسان دارد.

     

    پیاده روی

    از آنجا که امسال نیز ماه مبارک رمضان با تابستان همزمان شده است، روزه داران باید قدری بیشتر مراقب حفظ سلامت خود باشند. چراکه ممکن است علاوه بر روزه داری ، گرمای هوا نیز انجام فعالیت های جسمی روزانه از جمله ورزش را با مشکل مواجه کند. اما اگر شما هم به ورزشی منظم و مرتب عادت داشته اید ، شاید نخواهید که یکباره تمام فعالیت های خود را متوقف کنید.

     

    ورزش در ماه رمضان، از تجمع چربی در بدن جلوگیری و عمل سوخت و ساز را تسهیل می کند. همچنین ورزش علاوه بر تاثیر مثبت بر توانایی های جسمانی، سهم زیادی در افزایش قدرت یادگیری و توانایی های ذهنی انسان دارد.

     

    اما چگونه باید در طول این ماه ورزش را ادامه داد؟

     

    تداوم ورزش، راهی مناسب برای سلامت و لذت بردن بیشتر از این ماه است. اگر فرد اصول تغذیه ای صحیح را رعایت کند، می تواند در کنار روزه داری به ورزشی منظم و ملایم نیز بپردازد و این گونه سلامت جسمی خود را تامین نماید.

     

    در ضمن این نکته مهم را در نظر داشته باشید که قطع تمامی فعالیت ها به مدت یک ماه، ممکن است قدرت و استقامت قلبی ـ عروقی شما را با مشکل مواجه سازد.

     

    1- شدت ورزش خود را کاهش دهید.

    برای جلوگیری از ضعف قوای جسمانی در ماه رمضان باید از انجام حرکات سنگین ورزشی اجتناب کرد. فعالیت زیاد فرد روزه دار در ماه رمضان، به صرف انرژی بیشتر و افزایش تعریق طی ساعات روز منجر می شود که می تواند موجب عطش فراوان و افت فشارخون فرد شود.

     

    با کاهش شدت برنامه ورزشی، می توانید فعال بمانید و در عین حال انرژی خود را از دست ندهید. به عنوان مثال اگر همیشه می دویدید ، آن را به پیاده روی سریع تبدیل کنید، یا اگر همیشه به مدت یک ساعت ورزش می کردید، زمان آن را (بسته به قدرت جسمانی خود) به 30 تا 45 دقیقه کاهش دهید.

     

    2- تداوم در فعالیت های بدنی مهم است.

    نکته مهم آن است که در این ماه به ورزش ادامه دهید. ثبات و تداوم فعالیت بدنی، عنصری کلیدی برای حفظ سلامت و تناسب اندام است که نباید فراموش شود.

     

    با این که شاید در ماه مبارک رمضان، فرصت زیادی برای ورزش و انجام تمرینات بدنی نباشد، اما همین 20 دقیقه فعالیت هم کمک زیادی به حفظ سلامت و وزن مناسب می کند و این گونه پس از ماه رمضان برگشتن به برنامه ورزشی عادی ساده تر خواهد بود.

     

    لازم نیست که یک ساعت تمام و به همان شدت سابق ورزش کنید، فقط همان قدر که می توانید تلاش کنید تا در طول این ماه نیز تداوم برنامه ورزشی را حفظ کرده باشید.

     

    3- زمان مناسبی را برای ورزش انتخاب کنید.

    به جای این که هر زمان راحت بودید ورزش کنید، زمانی را انتخاب کنید که بیشترین میزان انرژی را دارید و ورزش لطمه ای به روزه شما نمی زند.

     

    شاید راحت تر باشید اگر 20 دقیقه زودتر از خواب بلند شوید و قبل از خوردن سحری ورزش کنید؛ گروهی نیز ممکن است ترجیح بدهند پس از وعده افطار ورزش کنند. اما به یاد داشته باشید که بلافاصله بعد از مصرف غذا نباید ورزش کرد.

     

    پس به میزان انرژی خود در طی روز دقت کرده و زمان مناسب را پیدا کنید.

    هر زمان از شبانه روز که شما بتوانید بدون لطمه به روزه و احساس خستگی ورزش کنید، همان زمان مناسب خواهد بود.

     

    4- ورزش مناسبی را انتخاب کنید.

    بهترین ورزش در طول ماه رمضان، شنا و پیاده روی و ورزش های هوازی پس از صرف افطار است، چرا که از گرفتگی عضلات پیشگیری می کند.

     

    ورزش های تفریحی، ملایم و با نشاط (به ویژه تمرینات هوازی) موجب تسریع گردش خون می شوند. بدین ترتیب خون و در نتیجه اکسیژن بیشتری به مغز می رسد و شادابی و نشاط را در ورزشکاران روزه دار به دنبال دارد و ذهن را برای یادگیری و تمرین، خلاق تر می کند.

     

    این امر تنها منحصر به نوجوانان و جوانان نمی شود، بلکه در بزرگسالان نیز صادق است.

    به انواع ورزش هایی که به طور مستمر و طولانی مدت (بیش از 2 دقیقه) طول می کشند و ضربان قلب در هنگام تمرین، کمتر از 70 درصد حداکثر ضربان قلب است تمرینات هوازی گفته می شود.

     

    پیاده روی، دوی نرم، دوی استقامت، شنا و دوچرخه سواری، استفاده از تردمیل و دوچرخه ثابت جزء ورزش های هوازی هستند.

     

    جام جم


  • پربازدیدترین
  • پربحث ترین
  • آخرین عناوین

  • سومین کارگاه توانمندسازی شبکه امامت هرمزگان برگزار شد
  • برنامه مدیریت منابع و مصارف آب شرب استان هرمزگان به تصویب رسید
  • نرخ جدید شن و ماشه در هرمزگان تعیین شد/ هر تُن شسته ۵۸هزار تومان
  • افزایش سهمیه ۲ میلون دلاری پیله وری هرمزگان در سالجاری
  • 90سری جهیزیه بین زوج های نیازمند رودانی توزیع شد
  • پنجمین روز بدون سوگ کرونا در آذرماه
  • دستور استاندار هرمزگان برای بسیج امکانات جهت مقابله با پشه مخرب آئدس
  • ولایت‌پذیری و ولایتمداری مهمترین وصیت شهدا است
  • برکت آفرینی قرارگاه‌های طرح تحول در هرمزگان/ بسیج در تمام موضوعات انقلاب پای کار است
  • مشاهده پشه آئدس در لاستیک های دپو شده یک آپاراتی در بندرعباس/ چهار پشه بالغ صید شده حامل هیچ ویروسی نبودند
  • هراس آمریکا و رژیم صهیونیستی از قدرت و رویارویی ایران در منطقه
  • مادر شهید«غلام جعفرزاده» دعوت حق را لبیک گفت
  • بسیج نماد مدیریت جوان و جهادی
  • روحیه و تفکر بسیجی رمز پیروزی مقابله با دشمن است/ در برخورد با نجومی بگیران باید به موقع عمل شود
  • دومین تحصن کارگری در محور مواصلاتی رودان به منوجان/ بالاتر از حقوقمان چیزی نمی‌خواهیم+فیلم
  • بسیج برای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی ظرفیت بسیاری دارد
  • همایش اقتدار بسیجیان در رودان + عکس
  • بسیج یعنی باور به مشارکت مردم در نظام جمهوری اسلامی
  • عزت و سروری ملت ها بدون عنصر شهادت امکان پذیرنیست/گاهی از یک خانواده رودانی ۸ نفر در جبهه بودند
  • بسیج مهندسین رودان ۶۰ تن آرد به مناطق زلزله زده فین ارسال می کنند
  • ایمان به خدا و عبور از بن بست ها دو ویژگی مهم بسیج است
  • وقتی که روحیه مطالبه گری در محلات تقویت می شود/ از حل مشکل آب روستایی تا کمک های مومنانه در کمیز رودان
  • آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا در رودان
  • تاکید رهبر معظم انقلاب بر معرفی ام‌سلمه و مادران اهل‌بیت (ع) به مردم
  • بسیج ماندگارترین جلوه اخلاص و ایستادگی است
  • وقتی که بسیجیان برای محرومیت زدایی به میدان می آیند/ از پیگیری مشکلات تا جلوگیری از طلاق در سکل رودان
  • بسیج سازندگی با هدف جهاد و خدمت در سنگر محرومیت زدایی
  • تبعیت از ولایت فقیه رمز ماندگاری بسیج است
  • مراسم شبی با شهدا در رودان برگزار می‌شود
  • هفتمین یادواره شهدای دهگلکن و کهنشوئیه رودان برگزار می‌شود
  • وقتی بسیج ناجی یک محله می شود/ از ایجاد اشتغال پایدار تا اقدامات موثر جهت کاهش آسیب های اجتماعی
  • وقتی تحول، پویایی و نوآوری محلات توسط خود مردم صورت می گیرد/ از اشتغالی آفرینی تا تهیه جهیزیه و برپایی جشن جهت ترویج ازدواج آسان در برنطین
  • دستگیری عامل شرارت و تیراندازی‌های منجر به جرح در رودان
  • استفاده از توانایی نخبگان برای توسعه کشور امری ضروری است/ بسیجیان مخلص و پای کار در میدان عمل هستند
  • عادی انگاری عامل شیوع کرونا خواهد بود/ وضعیت وخیم کرونا در روستای فاریاب رودان
  • آمادگی 130گروه‌ جهادی رودان برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان فین
  • ناپایداری جوی در هرمزگان/ خودداری از نصب چادر در حریم رودخانه‌های فصلی به ویژه در مناطق زلزله زده
  • توزیع بیش از ۳ هزار چادر بین مردم در مناطق زلزله زده/ دو هزار و ۷۵۰ واحد نیازمند نوسازی، بازسازی و تعمیرات هستند
  • 300تبلت سازمان ملل به دانش آموزان هرمزگانی رسید
  • ۳۳ مسجد و امامزاده در هرمزگان خسارت دید
  • برق مناطق زلزله زده هرمزگان به طور کامل وصل شد
  • صرف “ما می توانیم” در دولت سیزدهم
  • ساخت فیلم های “دوشیزه جان” و “ساحل مکران” در هرمزگان
  • ارسال ۲۳۰ تخته چادر از رودان به مناطق زلزله‌زده فین
  • مادر 22ساله رودانی، نجات بخش سه بیمار نيازمند پيوند شد
  • مبارزه با انحراف مهمترین ویژگی امام حسن عسکری (ع)بود
  • امام حسن عسکری (ع) در اخلاق و تحول آفرینی سرآمد بود
  • معیار سنجش مدیران انقلابی، میزان عمل به شاخص های انقلاب است/ بیکاری ۶۹ فرزند شهید در شان هرمزگان نیست
  • امضاء های طلایی باید حذف شود
  • ۴هزار تن محصول کلزا از مزارع هرمزگان برداشت می شود
  • سوت آغاز لیگ فوتبال رودان پس 2سال تعطیلی به‌صدا در می‌آید
  • بهره برداری دبستان 6کلاسه والفجر روستای وزیری رودان
  • جوان ۲۵ ساله رودانی، فرشته نجات بیمار نیازمند پیوند شد
  • ازدواج آسان و اسلامی در جامعه و خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود
  • خطر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرید
  • Untitled-1-Recovered123