سیلاب موقتی در هرمزگان پیش‌بینی‌ می‌شود
سیلاب موقتی در هرمزگان پیش‌بینی‌ می‌شود
کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: روز سه‌شنبه ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان قابل توجه خواهد بود و با توجه به شدت بارش خطر سیلاب موقتی در سطح استان مورد انتظار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رودان نیوز؛ مرضیه سی‌سی‌پور اظهار کرد: طی روز جاری تا ساعات ظهر وضعیت جوی نسبتاً آرام و از ساعات بعدازظهر و شب با نزدیکی سامانه بارشی ناپایداری وضعیت جوی در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در مناطق دریایی استان افزایش سرعت باد جنوب شرقی تا نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: با توجه به وزش باد نسبتاً شدید، از تردد شناورهای سبک خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

سی‌سی‌پور گفت: از ساعات بعدازظهر با توجه به نزدیکی سامانه بارشی به تدریج افزایش ابرناکی و به تدریج از ساعات شب در مناطق غربی و جزایر خلیج‌فارس رگبار باران و رعد وبرق مورد انتظار است.

وی ادامه داد: سامانه بارشی طی روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه در سطح استان گسترده شده و تا ظهر چهارشنبه ۲۹ فروردین در غالب نقاط رگبار شدید باران و رعد و برق همراه با تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.در مناطق دریایی استان ضمن تشدید سرعت باد جنوب شرقی و طوفانی شدن دریا، ناپایداری‌های جوی و دریایی قابل توجه خواهد بود.با توجه به شدت بارش خطر سیلاب موقتی در سطح استان مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی هرمزگان خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود طی روز سه‌شنبه با توجه به شرایط خاص جوی و دریایی، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی در سطح استان صورت پذیرد؛ به لحاظ دمایی، روز سه‌شنبه کاهش محسوس دمای بیشینه در سطح استان مورد انتظار است.

انتهای خبر/