احداث گلخانه از اولویت‌های مهم وزارت کشاورزی است
احداث گلخانه از اولویت‌های مهم وزارت کشاورزی است
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید در مسیری باشیم که تولید را هم از منبع و هم از کیفیت برای صادرات ارتقاء دهیم، گفت: احداث گلخانه از اولویت‌های مهم وزارت کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری رودان نیوز؛ محمدعلی نیکبخت در جمع نخبگان حوزه کشاورزی رودان که نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار رودان و مسئولین شهرستانی و استانی حضور داشتند با اشاره به پتانسیل‌های کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: عدالت در دولت مردمی حکم می‌کند که به این مناطق بیشتر توجه شود و اینجا قول می‌دهم سقف اعتبارات آبخیزداری در این منطقه افزایش خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: آبخیزداری یعنی تولید آب و در عملیات‌های آبخیزداری با ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مکعب آب را ذخیره می‌کنند و ۱۲۲ میلیون متر مکعب استعداد کشور بود که ۲۰ میلیون آن انجام شده و در کشور این دانش بومی شده است و چیزی در حدود ۱۰ میلیون هکتار در سال را می‌توان انجام داد و این را به عنوان متولی بخش کشاورزی تضمین اجرا آن‌را می‌دهیم.

نیکبخت افزود: منطقه رودان استعداد فراوانی در حوزه آبخیزداری دارد.

وی گفت: اولویت اول ما در کل هرمزگان آبزی پروری است و در اقتصاد ملی هم در هیچ حوزه‌ای به اندازه شیلات فرصت صادرات تولید و ارز آوری نیست.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: صنایع تبدیلی مورد دیگر است که هر چه در توان داشته باشیم خواهیم گذاشت و در استان‌های جنوبی ما گلخانه باید توسعه تولید داشته باشد که لازمه آن صنایع تبدیلی است و دو مرحله دوم بحث صادرات است.

وی افزود: در بعضی از فصول سال حجم بالای از محصول را برداشت می‌کنیم و ارائه محصول به صورت تازه‌خوری ۵ هزار تن بیشتر نیست و مابقی در صنعت است و صادر می‌شود.

نیکبخت بیان کرد: برای صادرات هیچ محدودیت را نخواهیم گذاشت و محصول زارعی باغی و دامی را هیچ‌گاه محدود نکرده ایم و شعار ما این است که تولید کنیم برای صادرات چرا که این امر ضرورت دارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هم سبزی و صیفی و هم میوه و مرکبات مجوزات آن از دولت برای تسهیل در کار کشاورزان و دامداران اخذ شده است و قطعا امسال نسبت به سنوات گذشته آرامش بیشتری حاکم است.

وی با بیان اینکه باید در مسیری باشیم که تولید را هم از منبع و هم از کیفیت برای صادرات ارتقاء دهیم عنوان کرد: باید به سمتی برویم که کشورهای همسایه را ببینیم و صنایع تبدیلی، احداث گلخانه از اولویت‌های مهم وزارت کشاورزی است.

نیکبخت افزود: تعاونی مسکن فرهنگیان را هم بطور جدی پیگیری خواهیم کرد و در گذشته کلا سه همت برای اهمال تسهیلات داشته ایم و هم اکنون برای سال ۱۴۰۳ ، ۱۵ همت برای اهمال تسهیلات از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شده است.

انتهای خبر/

  • نویسنده : قاسم نگاری
  • منبع خبر : رودان نیوز