افتتاح سازه آبخیزداری و واحد گلخانه‌ای در رودان
افتتاح سازه آبخیزداری و واحد گلخانه‌ای در رودان
همزمان با دهه فجر و دور دوم سفر رییس جمهور به هرمزگان، ۵۰ سازه آبخیزداری و ۵۳ واحد گلخانه‌ای با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این استان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری رودان نیوز؛ سید محمد نور موسوی در حاشیه بهره‌برداری از سازه آبخیزداری گروم در رودان که به نمایندگی از این ۵۰ سازه افتتاح شد، اظهار کرد: این سازه های آبخیزداری باهدف تقویت سفره های آب زیر زمینی تقویت چشمه‌ها و قنات‌های حفاظت خاک و همچنین جداسازی سرشاخه های شیرین از رودخانه شور احداث شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۱۱۵ سازه آبخیزداری در هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: سازه گروم در شهرستان رودان نیز با اعتباری معادل ۳۲ هزار میلیارد ریال و حجم آبگیری ۱۷۰ هزار مترمکعب و از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: در استان هرمزگان هشت‌هزار و ۵۳۷ سازه آبخیزداری و همچنین دربند با مشارکت مردم با استحصال ۵۷۸ میلیون مترمکعب تاکنون اجرا شده است.

نورموسوی یادآورشد: همچنین ۲ طرح گلخانه با اعتبار ۱۶۷ میلیارد ریال و مساحت بیش از سه هکتار به نمایندگی از ۵۳ واحد تولیدی گلخانه‌ای با ۷۶ هکتار با اعتبار پنج‌هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال در سطح استان به بهره‌برداری رسید.

انتهای خبر/

  • نویسنده : قاسم نگاری