شهروندان هشدارهای قرمز هواشناسی را جدی بگیرند
شهروندان هشدارهای قرمز هواشناسی را جدی بگیرند
فرماندار رودان گفت: در پی هشدار سطح قرمز هواشناسی و بارندگی شدید در سطح شهرستان، تمامی دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران در حالت آماده‌باش هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رودان نیوز؛ عبدالرضا سالاری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان رودان اظهار کرد: با توجه هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال فعالیت سامانه بارشی طی ۴۸ ساعت آینده در شهرستان و وقوع مخاطره در مناطق مستعد بارش شدید تگرگ، باران، رعد وبرق و همچنین احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی‌شدن رودخانه ها اختلال در سفرهای درون شهری و بین شهری و جاری شدن روان آب‌ها تمامی دستگاه های مسئول در مدیریت بحران در محل کار مستقر بوده تا در صورت بروز بحران در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

وی افزود: تمامی ادارات شهرستان ظرفیت خودرویی و تجهیزاتی خود را برای مدیریت بهینه به حالت آماده باش درآورده و تیم‌های امدادی و خدمات رسان برق، آب و ارتباطات طی ۴۸ ساعت آینده حضور مستمر داشته باشند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام شود.

فرمانداری رودان ضمن توصیه عمومی و لزوم توجه به هشدارها در این زمینه، عنوان کرد: شهروندان از قرار گرفتن در کنار رودخانه ها جدا خودداری کنند.

سالاری با اشاره به اینکه سامانه بارشی در شهرستان از سه شنبه ۲۸ فروردین فعال خواهد بود از شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها خواست اطلاع رسانی لازم را در این خصوص داشته باشند و با بازدید از مسیل‌ها حادثه خیز نسبت به اتخاذ تصمیمات مناسب اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای خبر/