جشن‌ انقلاب، نشانه اتحاد و ایستادگی ایرانیان است
جشن‌ انقلاب، نشانه اتحاد و ایستادگی ایرانیان است
امام جمعه رودان گفت: جشن انقلاب نشانه اتحاد، ایستادگی و بیانگر این است که ملت هنوز بعد از گذشت چهار دهه از عمر این انقلاب پای این انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری رودان نیوز؛ حجت‌الاسلام محمد بارانی صبح امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن بزرگ چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: جوانان عزیز، پیشکسوتان، خانواده شهداء، همه باهم درکنار هم آمدیم و این جشن را برگزار کردیم این جشن نشانه اتحاد، ایستادگی و نشانه این است که این ملت هنوز بعد از گذشت چهار دهه از عمر این انقلاب پای این انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

وی افزود: نسل جوان، نوجوان و کودک ما بدانند و برای بزرگان ما یادآوری باشد که ما چرا انقلاب کردیم؟، چرا این انقلاب با شکوه و با عظمت رقم خورد؟ و در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اول ایران را باید شناخت، ایران کجا و چه جایگاهی دارد؟ ایران سرزمینی است که به لحاظ استراتژیک و موقعیت حساس جغرافیایی جز چند منطقه بی‌نظیر دنیا است.

امام جمعه رودان ادامه داد: در طول قرن‌های گذشته برای قدرت‌ها تسلط بر ایران جز اهداف اساسی بوده و هرکسی که آمده در دنیا ابر قدرتی را به دست گرفته یکی از مسائل مهم آن‌ها این بود که بر ایران تسلط داشته باشند زیرا می‌دانند که تسلط بر ایران به لحاظ ارتباطی با سرزمین‌های وسیعی مرتبط و می‌توانند تاثیر گذار باشند.

حجت‌الاسلام بارانی عنوان کرد: این انقلاب به ما می‌گوید آنچه در دنیا اتفاق افتاد یک واقعه مهم و فوق‌العاده نبود بلکه یک واقعیت عجیب و باور نکردنی بود ما هنوز نتوانستیم این را هضم و باور بکنیم که این انقلاب با این عظمت را این مردم محروم، پا برهنه و مظلوم توانستند ایجاد کنند.

وی گفت: در ایران این اسلام شیعی است که حکم‌فرماست با قدرت‌های استعماری و استکباری سازش نمی‌کند برخی ها در آن‌ور آب‌ها، برخی افراد مواجب بگیر و گاهی بی‌جیره و مواجب و نفوذی دشمن در کشور در مطبوعات، رسانه‌ها می‌گویند که به آمریکا یک چشم بگوییم و همه چیز را حل کنیم و این‌ها نمی‌دانند که این انقلاب اصولش، اصول سیدالشهدا(ع) و این مردم مرید امام کاظم(ع) و دلباخته علی بن موسی الرضا(ع) هستند.

امام جمعه رودان بیان کرد: با تحولات دهه ۴۰ و دهه ۵۰ اتفاق افتاد زمینه ظهور و بروز پیروزی انقلاب پدید آمد و حضرت امام خمینی(ره) با یک استراتژی مهم حرکت خود را شروع کرد که برای رژیم شاه و پهلوی و قدرت های مسلط بر ایران چندان شناخته شده نبود و این که امام با مردم بود و با آن‌ها گفتگو می‌کردند را درک نکرده و این قدرت جدید در فرهنگ سیاسی دنیا وجود نداشت و برای اولین بار در ایران شکل گرفت.

وی گفت: بدخواهان ایران اسلامی بدانند که این  ملت شهادت اند و شعار آن‌ها همواره هیهات من ظله بوده است و اهمیت انقلاب اسلامی نیز همین است.

امام جمعه رودان با اشاره به انقلاب های رخ داده در  تمام دنیا خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی بر خلاف آن‌ها به یک صنف، طبقه یا گروه خاصی تعلق نداشت و بلکه تمام مردمی از تمام اقشار در آن نقش داشتند.

حجت‌الاسلام بارانی تاکید کرد: همانطور که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت، این ایران اسلامی حرم است و اگر این حرم نباشد دیگر حرمی باقی نخواهد بود و هر کدام از مردم مدافع حرم هستند و امروز شرکت در انتخابات یعنی دفاع از حرم و مردم با شرکت در انتخابات نام خود را به عنوان مدافع به ثبت برسانید.

انتهای خبر/