مردم نمایندگان صالح و شایسته راهی مجلس کنند
مردم نمایندگان صالح و شایسته راهی مجلس کنند
رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان رودان گفت: مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، کاندیدای صالح و شایسته انتخاب کنند.

اکبر زمانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری رودان نیوز اظهار کرد: اصولاً در کشورهایی که شیوه حکومت‌داری آن‌ها مبتنی بر جمهوریت و دمکراسی و مردم در آن نقش و حضور دارند قطعا انتخابات از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوع آن‌ است.

وی افزود: در کشور ما، انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار پر اهمیت و اثرگذار می‌باشد به خاطر این که قوه قانون‌گذاری ما متشکل از همین افرادی است که وکالت مردم را بر عهده دارند و در آنجا حضور پیدا می‌کنند، پس مردم نقش بسزایی در انتخاب بهترین افراد برای حضور در مجلس خواهند داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور رودان، برگزاری انتخابات را مهم‌ترین اصل در تعیین سرنوشت خواند و افزود: وضع قانون و اصلاح قوانین گذشته و همین‌طور نظارت بر حسن اجرای قوانین، دو وظیفه مجلس شورای اسلامی است چون وظیفه نمایندگان و قوه مقننه در کشور بسیار پر اهمیت می‌باشد لذا حضور مردم و مشارکت در انتخابات بسیار مهم است.

زمانی بیان کرد: چهار خصوصیت افرادی که می‌خواهید انتخاب کنیم؛ در وهله اول این فردی که خودش را کاندیدا کرده در چه زمینه‌ای تخصص دارد و صاحب نظر است یا نه؟ و در وهله دوم این که اصلا قانون اساسی را به عنوان شاکله و شالوده نظام جمهوری اسلامی است را می‌شناسد و آن را مورد مطالعه قرار داده و از وظیفه نمایندگان مطلع می‌باشد.

وی ادامه داد: در وهله سوم بدانیم نماینده‌ای که انتخاب می‌کنیم دارای برنامه است یا براساس وعده و وعید پیش می‌رود و در وهله چهارم نگاهی به سوابق و گذشته فرد داشته باشیم که آیا قول‌هایی که داده عمل کرده یا نکرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور رودان عنوان کرد: با توجه به این خصوصیات، احتمالا شما را در انتخاب بهتر یاری می‌دهد و افرادی که لیاقت نمایندگی و وکالت شما را در مجلس شورای اسلامی ندارند از مجلس بیرون کشیده و جایگزین آن‌ها را افراد شایسته و صالح قرار خواهند گرفت.

زمانی با بیان اینکه هر چقدر به برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم اهمیت آن بیشتر می‌شود، خاطر نشان کرد: مردم رودان همیشه در همه میدان‌ها و بزنگاه‌های حساس کشور حضوری فعال و پویا داشته‌اند و بدون شک در این انتخابات پیش‌رو هم حماسه‌آفرینی خواهند کرد چرا که حضور مردم در صحنه مهم و اثرگذار می‌باشد و انتخابات صحنه حضور مردم پای نظام و انقلاب است.

انتهای خبر/