قرآن نظم دهنده امور اجتماعی است
قرآن نظم دهنده امور اجتماعی است
رئیس سازمان تبلیغات رودان قرآن را نظم دهنده و ترتیب دهنده امور اجتماعی عنوان کرد و گفت: دستورات اميدبخش قرآن روح اميد و پيروزى بر مشكلات و رستگارى و بهروزى را در دل‏‌ها زنده می‌كند.

حجت‌الاسلام میثم سالاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پایگاه خبری رودان نیوز ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهارکرد :قرآن کریم، بهترین، زیباترین کلام و کامل‌ترین دستورالعمل زندگی است که خداوند حکیم آن را برای هدایت و راهنمای انسان و رسیدن به کمال و سعادت بشری نازل کرده است.

وی با بیان اینکه قرآن ماندگارترین اثر وحیانی است، افزود: این کتاب آسمانی از ملکوت آسمان بر زمین فرودآمده وعظیم‌ترین، کامل‌ترین و بهترین دین را برایِ بشریت به ارمغان آورده و حلال مشکلات اجتماعی است.

رئیس سازمان تبلیغات رودان ادامه داد: با استناد به بیانات پیامبر اکرم(ص) که فرمودند؛ اذا التبست علیکم الفتن کقطع اللیل المظلم فعلیکم بالقرآن(بحار: ج ۹۲،ص ۱۷)، هرگاه اضطراب و نگرانی‌ها و مشکلات و نابسامانی‌‏هاو فتنه‏‌ها مانند پاره‌‏هاى شب ظلمانى بر جامعه شما سایه افکند و درحل مشکلات راه به جایى نبردید برشما باد که به قرآن رجوع کنید و راهنمایی‏‌هاى نجات‌بخش آنرا ملاک عمل قرار دهید.

حجت‌الاسلام سالاری قرآن را نظم دهنده و ترتیب دهنده امور اجتماعی عنوان کرد و گفت: دستورات امیدبخش قرآن روح امید و پیروزى بر مشکلات و رستگارى و بهروزى را در دل‏‌ها زنده می‌کند و انسان‌ها را از یاس و نومیدى نجات می‌دهد چرا که انسان‌ها می‌توانند امور اجتماعی‌شان را در سایه قرآن نظم و ترتیب دهند.

وی بیان کرد: حضرت علی علیه‏السلام می‌فرمایند: الا انّ فیه علم ما یأتى والتحدیث عن الماضى ودواء دائکم و نظم مابینکم.(نهج‏ه‌البلاغه،خطبه ۱۵۷)، بدانید که دانش آینده و گذشته در قرآن است و قرآن داروی دردهای جامعه است و نظم و راه سامان بخشیدن در قرآن است.

رئیس سازمان تبلیغات رودان در ادامه آیه‌های قرآن کریم را طرح سطر سطر زندگی با عنوان«مسطورا» که یک طرحی سه ساله و از ابتدای ماه مبارک رمضان کلید خورده است، عنوان کرد.

وی یادآور شد: ۳۰ آیه ازآیات قران کریم براساس سنت معمول جزء‌خوانی‌های ماه رمضان انتخاب شده است که هر روز یک آیه برای تدبری در آیات و توجه به مضامین ارزشمند قرآن کریم قرآئت می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: به محتواهای مناسبی بر اساس این ۳۰ فراز قرآن در ایام رمضان پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، ماه فرصت آشتی با خداوند، نظم و برنامه ریزی و ماه تقویت اراده هاست گفت: اگر انسان در ماه مبارک رمضان، ماه قرآن تلاش خود را به کار گیرد به دنبال مال حرام و بسیاری از امورات را با احتیاط انجام بدهد باعث تقویت اراده او می‌شود چرا که این ماه، ماه پاک شدن و دانشگاه خودسازی است.

رئیس سازمان تبلیغات رودان خاطر نشان کرد: مردم مومن و ولایی شهرستان رودان برای پیوستن به پویش زندگی با آیه‌ها می‌توانند عدد ۵ را به سامانه ۳۰۰۰۱۹۱۰ پیامک کنند.

انتهای خبر/