مشارکت رودانی‌ها برای تحقق تولید مردمی، کشاورزی است
مشارکت رودانی‌ها برای تحقق تولید مردمی، کشاورزی است
امام جمعه رودان با تاکید بر شناسایی راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد براساس اقتضائات بومی مناطق گفت: در رودان عمده مشارکت مردم در حوزه تولید محصولات صیفی و باغی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رودان نیوز؛ حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نماز جمعه عبادی سیاسی رودان با تبریک تقارن بهار طبیعت با بهار فطرت اظهار کرد: خدای متعال را شاکریم که توفیق درک نوروز طبیعت و نوروز عارفان، عاشقان و دلدادگان یعنی ماه مبارک رمضان را به ما عنایت فرمود و چقدر شیرین و دوست داشتنی است که هر دو این عطیه الهی با هم مقارن شده اند و ان‌شاءالله بتوانیم از این فرصت برای بندگی خدا استفاده کنیم.

وی با تبریک روز شهردار، ضمن بیان نکاتی از سیره شهید مهدی باکری افزود: شهید باکری شخصیت برجسته‌ای است که در دوران کوتاه مدیریتی، خود را خادم مردم می‌دانست و پیشگام در خدمت‌رسانی بود لذا خضوع و مسئولیت پذیری ایشان می‌تواند الگوی خوبی برای شهرداران ما باشد.

امام جمعه رودان ادامه داد: از خدمات و فعالیت‌های شهرداران شهرستان خصوصا اجرای نهضت آسفالت محلات حاشیه‌ای شهر در رودان صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوارم سال جدید، سال خدمت بیشتر به مردم در مجموعه خدوم شهرداری باشد.

وی تربیت اساتید متخصص در حوزه کودک و نوجوان را ضرورت مهم جامعه امروز ارزیابی وضمن قدردانی از برگزاری دوره آموزشی در شهرستان تصریح کرد: بحمدلله دوره تربیت مربی به مدت یک ماه با حضور بهترین اساتید کشور در شهرستان رودان برقرار است که امیدوارم فعالین فرهنگی و مبلغین عزیز از این فرصت برای تقویت توان علمی و تبلیغی خود استفاده کنند.

حجت‌الاسلام بارانی با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر عالیقدر انقلاب گفت: باید مسئولین و مردم عزیز با همدلی، هم‌زبانی و انسجام ملی در راستای تحقق این شعار گام بردارند و قطعا نقش دولت و مجلس در تحقق این امر مهم و موثر خواهد بود.

امام جمعه رودان افزود: یکی از وجوه مهم تحقق ایران قوی بُعد اقتصادی است زیرا قطعا بدون پیشرفت اقتصادی و بدون دست یابی به شاخص های لازم در حوزه اقتصاد(که تورم، ارزش پول ملی، اشتغال و تولید از عناوین مهم آن هستند) نمی‌توان به جایگاه پیشرفت واقعی کشور دست یافت لذا رهبری حکیم انقلاب که به خوبی این زخم و سوء استفاده مگس‌وار دشمن و درد و رنج مردم را درک کرده است قریب به ۱۵ سال است که این بحث اقتصادی را دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام بارانی نامگذاری شعار سال را با هدف جهت‌دهی برنامه ریزی بلند مدت مسئولان کشور برای حل این مساله دانسته و با تاکید بر شناسایی راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد براساس اقتضائات بومی مناطق ادامه داد: در رودان عمده مشارکت مردم در حوزه تولید محصولات صیفی و باغی است که در برنامه هفتم توسعه نیز بر آن در بخش خودکفایی در تولید محصولات اساسی و افزایش بهره وری آب تاکید شده است لذا باید توجه کرد که در رودان، مسیر توسعه و مشارکت مردم از بخش کشاورزی می‌گذرد و در این بخش نیز مسیر توسعه در حرکت از کشت فضای باز به گلخانه است.

وی ضمن تمجید از اقدامات خوب گذشته در ایجاد گلخانه‌ها و کسب رتبه اول احداث گلخانه در استان گفت: مردم آماده مشارکت در تولید هستند و قریب به صد هکتار پرونده جهت احداث گلخانه آماده است که منتظر حمایت و تخصیص اعتبار دولت هستند و قطعا این حمایت منجر به افزایش تولید، اشتغال، کاهش چشمگیر مصرف آب و افزایش بهره وری خواهد شد لذا امیدواریم مسئولین به این امر توجه کرده و برنامه ریزی لازم را بعمل آورند.

خطیب جمعه رودان با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در دوران انقلاب اسلامی و نقشه های شوم دشمن برای جلوگیری از آن گفت: ملت عزیز ایران برای کسب عزت و افتخار مجاهدت‌ها کرده و دشمن هم در طول این سال‌ها همواره درصدد القا یاس و ناامیدی به جامعه برای مسدود کردن مسیر پیشرفت کشور بوده اما به فضل الهی عوامل امیدزا در این کشور فراوان می‌باشد که تیر دشمن به سنگ خورده است.

وی ضمن هشدار به جریانات مختلف در مراقب از منافع ملی خاطر نشان کرد: طبیعتا کار دشمن، دشمنی و خباثت است اما انسان از برخی غافل های داخلی متعجب است که شبانه روز در حال تزریق فضای یاس و ناامیدی و دروغ پراکنی و خودتحقیری در جامعه هستند به گونه ای که کار برخی در فضای مجازی سیاه‌نمایی و خودتحقیری و گرفتن روح امید و عزت ملی از جامعه شده است.

حجت‌الاسلام بارانی ضمن توصیه به توجه بیشتر در این زمینه تاکید کرد: شما پاره تن این کشور و قطعا دلسوز ملت هستید اما مراقب باشید ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنید و توجه کنید که کلام شما دشمن را شاد و به منافع ملی ضربه نزند و البته جوان های عزیز انقلابی نیز باید جلوتر از دشمن حرکت کنند و بدانند که تا مادامی که شما با امید در میدان حاضر هستید دشمنان این ملت هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

انتهای خبر/