انتخابات ابزار مهم قوّتِ کشور است
انتخابات ابزار مهم قوّتِ کشور است
امام جمعه رودان با اشاره به انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ابزارهای مهم قوّتِ کشور انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری رودان نیوز؛ حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نماز جمعه عبادی سیاسی رودان با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) اظهار کرد: مجموعه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از مومن‌ترین، مردمی‌ترین و مشروع‌ترین دستگاه اطلاعاتی دنیاست و همین مولفه‌ها این مجموعه انقلابی را تبدیل به قوی‌ترین دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا کرده است که با وجود این همه دشمن کمر بسته برای ناامنی در این کشور و از طرفی برگزاری بزرگ‌ترین و بیشترین اجتماعات عمومی اما میبینید که با عنایت حضرت ولی عصر(عج) و مجاهدت مخلصانه این فرزندان مخلص ملت ایران بحمدلله امنیت خوبی را شاهد هستیم.

امام جمعه رودان ضمن تقدیر از برقراری امنیت در اجتماعات مردمی و خصوصا مراسم ۲۲ بهمن امسال تاکید کرد: راهپیمایی گسترده و میلیونی ۲۲ بهمن حقیقتا از جهت گستردگی و جمعیت در دنیا نظیر ندارد و دشمنان ما هم فراوان برای ناامنی این مراسم نقشه کشیده بودند اما کورخوانده‌اند این احمق‌ها بارها درایت و شجاعت دستگاه اطلاعاتی ما را امتحان کرده‌اند و در این ایام نیز شکست دیگری را تجربه و سیلی محکمی خوردند لذا با نگاهی به حجم توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن علیه امنیت ملت ایران و آرامش حاکم بر کشور به خوبی متوجه مجاهدت و ایثارگری فرزندان گمنام ملت ایران در مجموعه وزارت اطلاعات خواهیم شد که به فضل الهی توانسته‌اند توطئه‌های بزرگ دشمن را خنثی نمایند و این عزیزان بدانند مردم ما قدردان تلاش‌ها و فداکاری‌های شما هستند و وجود چنین فرزندانی را فخر و افتخار خود میدانند.

وی با اشاره به انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و نقش این دو مجلس در نظام اسلامی افزود: یکی از ابزارهای مهمّ قوّتِ کشور انتخابات است و اهمّیّت مجلس خبرگان «انتخاب رهبر مناسب در موقع لازم» و «مراقبت از حفظ شرایط حیاتی رهبر در طول زمان» است و مجلس شورای اسلامی، ریل‌گذار آینده‌ی کشور می‌باشد که از طرف دیگر حضور پُرشور مردم در انتخابات، وحدت ملّی و انگیزه‌ی ملّت برای حضور در صحنه را نشان می‌دهد و این خیلی مهم است، لذا نگاه دوست و دشمن به این انتخابات و حضور مردم می‌باشد.

حجت‌الاسلام بارانی تصریح کرد: عدم شرکت در انتخابات به خاطر مخالفت با وضعیت فعلی اقتصادی، گزینه‌ی مناسبی نیست اما برعکس انتخابات فرصتی برای انتخاب مسئولان لایق و حلال مشکلات است و مشارکت جدی و همبستگی بالای مردمی فرصتی برای رشد اقتصادی کشور را به‌دنبال دارد و مشارکت کم انتخاباتی مردم، منجر به بروز آسیب‌های امنیتی است.

وی گفت: حضور در انتخابات به مراتب مؤثرتر از قدرت نظامی، نشان‌دهنده‌ی عزم و اقتدار ملی است که بنابراین عدم حضور، نه تنها مشکلی را برطرف نمی‌کند بلکه مشکلات را زیادتر و پیچیده‌تر می‌کند.

امام جمعه رودان با بیان اینکه قدرت ملّی موجب امنیّت کشور میشود و دشمن را ناامید می‌کند ضمن دعوت به تواصی حضور در انتخابات اظهار کرد: هر برگ رای شما تیری است در قلب دشمن، این یک واقعیت می‌باشد و به همین دلیل است که ان سردار مجاهد میدان دفاع مقدس و دفاع از حرم میگوید حاضرم همه سال‌های مجاهدت خود را در ایران و سوریه با یک برگ رای شما عوض کنم چون او می‌داند دشمن به دنبال چیست؟ و حضور شما در میدان چه ضربه محکمی به این دشمن خون‌آشام، گرگ‌صفت می‌زند.

حجت‌الاسلام بارانی انتخاب اصلح را مساله مهم دیگر در میدان انتخابات ارزیابی و تاکید کرد: اصلح ویژگی‌هایی دارد که باید شخصیت و عملکرد و سابقه افراد را با این شاخص ها سنجید که در کلام امامین انقلاب بارها بیان شده‌اند و حضرت امام خمینی بارها فرمودند که باید خودتان تشخیص بدهید که آدم صحیحى است تا این‌که بتوانید رأى بدهید و این‌که این آدم یک آدم خوبى، اول وقت نمازش را می‌خواند و نماز شب می‌خواند و این براى مجلس کفایت نمى‌کند.

امام جمعه رودان ادامه داد: مجلس اشخاص سیاسى لازم دارد، اشخاص اقتصاددان لازم دارد، اشخاص سیاستمدار لازم دارد، اشخاص مطلع بر اوضاع جهان لازم دارد و باید تعهد به اسلام باشد و موافقت با جمهورى اسلامى باشد لکن این مسائل هم باشد و مقام معظم رهبری نیز همواره در دیدار‌های خود بر شاخصه‌های یک نماینده اصلح تأکید کرده است.

وی در بیان شاخصه‌های کاندیدای اصلح اشاره کرد و عنوان کرد: شاخصه‌‌های آن‌ها باید کارآمدی مدیریتی، دارای عقلانیت و شجاعت در عمل، دارای همت جهادی، حاضر در بین مردم، بصیر، با تدبیر و با برنامه‌، دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی، استفاده از شیوه تبلیغاتی صحیح، پرهیز از بد اخلاقی‌های انتخاباتی، پایبندی به ارزش‌های اسلام، انقلاب ملت، استکبار ستیز، شجاع و مقاوم در برابر دشمن، مومن و متوکل به خدا، ساده زیست و دوری از اشرافی‌گری، صداقت با مردم و فسادستیز باشد.

حجت الاسلام بارانی خاطر نشان کرد: ان‌شالله ملت بزرگ ایران در این میدان هم‌مانند سایر میدان‌ها بصیرت و ایستادگی خود را نشان خواهد داد و به فضل الهی این انقلاب با مقاومت شما به سر منزل اصلی خود که اتصال به انقلاب جهانی حضرت حجت ارواحنافداه ختم خواهد شد.

انتهای خبر/